התקשרו עכשיו

בדיקת רכב לפני קניה

רבים מאמינים כי בחירה ברכב מיד שניה היא הרכישה המשתלמת ביותר כלכלית, וזאת למרות מבצעים והטבות שמספקות יצרניות רכבים לרוכשים רכב חדש מן החברה. היתרונות הכלכליים טמונים לא במחיר הרכב שמטבע הדברים הוא אטרקטיבי יותר, אלא גם בהימנעות מאובדן הערך המרכזית, לעיתים בעשרות האחוזים, אשר מתרחשת ברובה בשנתיים הראשונות לאחזקת הרכב.

יחד עם זאת, על מנת להבטיח שרכישת הרכב אכן תהיה עסקה משתלמת, חשוב מאוד לוודא את תקינותו של הרכב באמצעות בדיקת מכון בדיקות לרכב פליקס לוד החדש המורשה מטעם משרד התחבורה לבצע בדיקות בטרם הקניה.

הרכב כולל מספר רב של מערכות אשר מיועדות לאפשר את נסיעתו במהירויות שונות, בבטיחות וביעילות, על פי הנחיות היצרן, כאשר במקרים רבים תקלה באחת המערכות הללו תמשיך לאפשר את השימוש בו לזמן רב, אולם תוך כדי השפעה על מצב הרכב ומערכות שונות, ועד לגילוי הצורך בתיקונים יקרים ומורכבים.

על מה כדאי להסתכל בטרם הבאת הרכב לבדיקה?

כבר בשלב ההתרשמות הראשונית ניתן לזהות ליקויים אפשריים ברכב. חשוב לפתוח ולסגור את כל דלתות הרכב לרבות תא המטען, לבדוק את תקינות הפנסים ומערכת תאורה, לנהוג ברכב במספר מהירויות ולזהות במידה וקיימים רעשים חריגים, תגובת הרכב למצבים שונים בניהן בלימה, הפעלת מערכת המיזוג על חום ועל קור ואיתור נורות התראה ואזהרה דולקות.

לאחר התרשמות ראשונית בה נראה כי על פניו מדובר ברכב תקין, חשוב להביא את הרכב אל מכון בדיקות מורשה ומוסמך, לביצוע בדיקה מקיפה יותר שתכלול בדיקה ממוחשבת וידנית, לשלדת הרכב לאיתור תאונות ומכות מהותיות, למערכת ההיגוי, למנוע, למערכת הבלמים ועוד.

חשוב לדעת כי ברכב מיד שניה טבעי שיימצאו ליקויים כאלה ואחרים, ומטרת הבדיקה אינה למנוע את רכישת הרכב אלא להביא את הקונה למודעות מלאה למצב הרכב, עלויות התחזוקה והתיקון במידה וצפויות, ולעתים למשא ומתן על מחירו.

טסט בלי לצאת מהבית

רישוי שנתי

כיוון פרונט

בדיקות קנייה